czwartek, 28 kwietnia 2016

Kot w poezji

Czym jest kot

A czym jest kot?
                        Kłębuszkiem snu.
Kolorowanie: Ja-siołek
Za oknem deszcz jesienny pluszcze
I mruczy kot.
Zaufaj mu -
Zobaczysz przeszłość.
Tak jak w lustrze:

Serwety koronkowej brzeg
I lampę, co nad stołem płonie,
We włosach matki - czasu śnieg
I jej ruchliwe małe dłonie.

A na kolanach matki - kot
Otwiera oczy zielonkawe.
Łapką, co skora jest do psot,
Sen chwyta, odpychając jawę.

Biegniesz po schodach lat - ku drzwiom,
Szukając gorączkowo kluczy...

Mruczenie kota to jest dom,
Bo zawsze kot o domu mruczy.

------------------------------------------------------------
Kolorowanie: Ja-siołek

Piosenka

"Wlazł kotek na płotek
I mruga.
Ładna to piosenka,
Niedługa..."

- Niedługa, lecz nie brzmi zbyt mądrze.
Ja miałbym na chwiejny płot wskoczyć?
Wygodniej  jest leżeć na  kołdrze.
Nie mrugać, ale zamknąć oczy.
I zasnąć.
Koci to przywilej,
Że kiedy śpią, jest im najmilej.

----------------------------------------

Rewanż

A kiedy pada deszcz,
Kolorowanie: Ja-siołek
Bezdomne koty mokną -
Co zrobić masz, sam wiesz:
W piwnicy otwórz okno.

A kiedy szron się szkli,
Spod nóg i kół śnieg pryska -
Zamknięte uchyl drzwi,
Zmarznięte wpuść kociska.

Bo może być i tak:
W twych grzechach zaczną grzebać,
A kot - da łapką znak,
Uchyli furtę Nieba.


Wiersze 
Ryszard Marek Groński:
 Kłębuszek snu; 
wyd. Wiedza i Życie, Warszawa 2000

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz